Εκπρόσωποι της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ:

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

ΕΛΜΕ Βοιωτίας: Γεωργαντά Ελίζα, Γραμματέας, 6976438415,el_georganta@yahoo.gr

Πάγκαλος Γιάννης, Μέλος, 6974066489, gianpagalos@yahoo.gr

ΠΥΣΔΕ Βοιωτίας:Αλεξίου Χρήστος, 6974977042,chrisalexiou1@hotmail.com

Α-ΠΥΣΔΕ Στερεάς Ελλάδας: Φίλος Γιώργος, 6936803774,giorgosfilos2003@yahoo.gr

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

Αναβολή της εκδίκασης της υπόθεσης για τα 176€

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:
Aναβάλλεται η εκδίκαση της υπόθεσης της ειδικής μηνιαίας αποδοχής των 176 € στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ως εκ τούτου:

1. Αναβάλλεται η προγραμματισμένη συγκέντρωση για τις 21/9/09 έξω από το ΣτΕ.

2. Ακυρώνεται, η κήρυξη της 3ωρης Πανελλαδικής Στάσης Εργασίας για την ίδια μέρα (8 –10 π.μ.).

Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

Μέρες που έρχονται θεωρήσαμε σκόπιμο να αναρτήσουμε τα προγράμματα παιδείας των κομμάτων.
Πιστεύουμε πως αξίζει να ρίξουμε μια κριτική ματιά σε όλα, για να ξέρουμε τι έχουν στο νού τους για εμάς και τα σχολεία και τι ρητορικά [με ωραίες λέξεις] μας πασσάρουν ορισμένα εξ αυτών [κυρίως τα δύο κυβερνητικά].
Πιστεύουμε ακόμη, πως αξίζει να εντοπίσουμε  τα κοινά σημεία στα προγράμματα των δύο "μονομάχων", που παρότι είναι γενικόλογα δεν κρύβουν τις κοινές αφετηρίες και στοχεύσεις τους, καθώς εναρμονίζονται πλήρως με τις στρατηγικές της Λισαβόνας, του Βερολίνου και της Μπολώνια και αποσκοπούν στην παραγωγή απασχολήσιμων νέων.

Δείτε λοιπόν:
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΣΟΚ
ΚΚΕ
ΣΥΡΙΖΑ
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΛΑΟΣ

Ανακοίνωση των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΕΚ)

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ
(Ανακοίνωση 2η)

Συνάδελφοι,σες
Μετά τις αρνητικές εξελίξεις στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, που οδήγησαν στην εκλογή προέδρου από την παράταξη της ΔΑΚΕ (Ιούλης 2009), επισημαίνουμε τα εξής:
Στη νέα συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (1/9) για τη συγκρότησή του σε σώμα οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις υποστηρίξαμε για ακόμη μια φορά την ανάγκη να εκλεγεί προεδρείο από τις δυνάμεις που στήριξαν και ψήφισαν το πλαίσιο αποφάσεων του 14ου Συνεδρίου, χωρίς αποκλεισμούς και των άλλων παρατάξεων. Ένα προεδρείο που θα αγωνίζεται σταθερά και ανυποχώρητα για την ενότητα, τη συσπείρωση και την ενεργοποίηση του εκπαιδευτικού κόσμου, θα οργανώνει τους αγώνες μας για την προάσπιση των δικαιωμάτων μας, θα διεκδικεί ανυποχώρητα τα αιτήματά μας, θα στηρίζει τη Δημόσια Εκπαίδευση και δεν θα υποτάσσεται στον κυβερνητικό συνδικαλισμό και στις κομματικές σκοπιμότητες.
Διαπιστώσαμε δυστυχώς πως αυτή η εμφανής αναγκαιότητα για την ομοσπονδία δεν αποτελεί πλειοψηφική αντίληψη στο ΔΣ της ΟΛΜΕ (δεν υφίσταται η αναγκαία 6η ψήφος από την εκπρόσωπο των Παρεμβάσεων ή τον εκπρόσωπο της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ). Αν αυτή η πλειοψηφία διαμορφωνόταν, θα μπορούσε να αλλάξει την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.
Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις εκτιμάμε ότι η εκλογή στη θέση του προέδρου της ΟΛΜΕ εκπροσώπου της ΔΑΚΕ, σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο, είναι μια αρνητική εξέλιξη.
Είναι αναγκαίο να αποτραπεί το ενδεχόμενο όλες οι θέσεις του προεδρείου να καταληφθούν από εκπροσώπους της ΔΑΚΕ, εξέλιξη που θα είναι διπλά αρνητική για την εκπροσώπηση και τη λειτουργία της ομοσπονδίας. Στη συνεδρίαση του ΔΣ στη 1/9, προτείναμε ως λύση ανάγκης και διεξόδου, και με δεδομένο ότι επίκειται μια δύσκολη χρονιά, που απαιτεί τη μέγιστη δυνατή ενεργοποίηση του κλάδου, τη συγκρότηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων, σε αντιπροσωπευτική δηλαδή βάση, χωρίς να θέτουμε ως όρο για τη δική μας συμμετοχή τη συμμετοχή όλων των άλλων παρατάξεων.
Επιμείναμε ότι όλοι έχουν την υποχρέωση να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Δεν είναι μόνο δικό μας θέμα, των ΣΕΚ, η αποτελεσματική για τους εκπαιδευτικούς και για το δημόσιο σχολείο λειτουργία της ΟΛΜΕ.
Η ΠΑΣΚ δεν έλαβε μέρος σε αυτή τη συνεδρίαση ακολουθώντας την τακτική αποχής που είχε υιοθετήσει μετά την εκλογή του προέδρου από τη ΔΑΚΕ. Η ΕΣΑΚ-ΔΕΕ πρότεινε αντιπροσωπευτικό αναλογικό προεδρείο, με την προϋπόθεση πως θα συμμετάσχουν όλες οι άλλες παρατάξεις. Οι Συσπειρώσεις-Παρεμβάσεις επέμειναν στην άρνησή τους να συμμετάσχουν στο προεδρείο της ΟΛΜΕ σε κάθε περίπτωση, διατυπώνοντας ως «θέση αρχής» τη μη συμμετοχή τους στα προεδρεία των δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργάνων. Με αυτά τα δεδομένα ζητήσαμε ολιγοήμερη αναβολή της διαδικασίας συγκρότησης, ώστε να έχουν όλες οι παρατάξεις την άνεση χρόνου να εξετάσουν την πρότασή μας. Η αναβολή αυτή έγινε αποδεκτή και η επόμενη συνεδρίαση ορίστηκε για την ΠΕΜΠΤΗ 3/9.
Καλούμε τους εκπροσώπους όλων των παρατάξεων να αναλογιστούν τις ευθύνες τους απέναντι στον κλάδο και να συμβάλουν θετικά στη συγκρότηση του προεδρείου ώστε η ομοσπονδία να βγει στο προσκήνιο, να αναλάβει πρωτοβουλίες και δράσεις εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς, να οργανώσει την αντίστασή του κλάδου απέναντι στην κυβερνητική πολιτική και να προωθήσει δυναμικά τις θέσεις του.
Σε αυτή την κατεύθυνση είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλουμε ως μέλη του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στην υλοποίηση των αποφάσεων του Συνέδριου και στην αναζωογόνηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος.

Αθήνα, 1/9/2009

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009

ΔΙΑΝΟΜΗ Η/Υ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

O Άγιος Βασίλης θα έλθει νωρίτερα για τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου της νέας σχολικής χρονιάς φέρνοντάς τους ένα πολύτιμο και χρήσιμο δώρο: έναν φορητό υπολογιστή μέσω του οποίου οι χαράσσοντες την εκπαιδευτική πολιτική φιλοδοξούν να μπει αέρας 21ου αιώνα στα ελληνικά σχολεία.
Κάθε μαθητής θα μπορεί να αποκτά τον φορητό υπολογιστή της επιλογής του, αφού η προμήθεια θα γίνει απευθείας από τα καταστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών με την προσκόμιση του ειδικού κουπονιού. Τα κουπόνια θα αρχίσουν να μοιράζονται στους μαθητές από την αρχή της σχολικής χρονιάς στις 11 Σεπτεμβρίου και η διαδικασία προβλέπεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του Οκτωβρίου.
Το ειδικό κουπόνι θα προορίζεται για την αγορά φορητού υπολογιστή συνολικής αξίας 450 ευρώ. Οι μαθητές δεν θα μπορούν να αγοράζουν υπολογιστές με τιμή μεγαλύτερη των 450 ευρώ για λόγους ομοιογένειας και αποφυγής της εμφάνισης ανισοτήτων στην τάξη. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι ελάχιστες απαιτήσεις στις τεχνικές προδιαγραφές του μαθητικού υπολογιστή είναι επεξεργαστής σύγχρονης τεχνολογίας, συχνότητας μεγαλύτερης των 1,3 Ghz, χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης ώστε να λειτουργεί αυτόνομα τουλάχιστον πεντέμισι ώρες, με χαμηλό βάρος ως 1,5 kg ώστε να μεταφέρεται στη μαθητική σάκα, χωρητικότητα κεντρικής μνήμης και σκληρού δίσκου 1.024 ΜΒ και 160 GΒ κατ΄ ελάχιστον, οθόνη μεγαλύτερη των 10 ιντσών, ενσωματωμένο μικρόφωνο και έξοδο για ακουστικά, καθώς και με δυνατότητες ασύρματης δικτύωσης.
Όσον αφορά το λογισμικό, ως λειτουργικό σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Μicrosoft Windows ΧΡ Ηome Εdition ή μια πλήρως εξελληνισμένη έκδοση λειτουργικού συστήματος ανοικτού πηγαίου κώδικα (Linux και παραλλαγές).
Σύμφωνα με τους αρμοδίους, οι φορητοί υπολογιστές θα έχουν «προ-φορτωμένα» 16 εκπαιδευτικά προγράμματα. Επίσης, στους υπολογιστές τους οι μαθητές θα βρουν σε ψηφιακή μορφή τα σχολικά βιβλία που θα διδαχθούν κατά τη νέα σχολική χρονιά.
Εδώ εντοπίζουν πολλοί ειδικοί τη βασική αδυναμία της κυβερνητικής πρωτοβουλίας, τονίζοντας ότι το πιο σημαντικό βήμα για την επιτυχή αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι τόσο η χρηματοδότηση της αγοράς του ηλεκτρονικού υπολογιστή όσο η ύπαρξη του αναγκαίου εκπαιδευτικού λογισμικού που θα του επιτρέψει να λειτουργήσει ως εποπτικό- διδακτικό εργαλείο. Εξίσου σημαντική θεωρείται και η προετοιμασία των διδασκόντων ώστε να ενσωματώσουν τη χρήση του υπολογιστή στη λειτουργία της τάξης.
Από αυτή την άποψη η διανομή των 120.000 κουπονιών αγοράς υπολογιστών στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου είναι ένα θετικό αλλά μικρό πρώτο βήμα που μάλλον έγινε βιαστικά σε μια περίοδο έντονων προεκλογικών ζυμώσεων. Γιατί, παρ΄ όλες τις επισημάνσεις για τη σημασία της δημιουργίας εκπαιδευτικού λογισμικού, ελάχιστα έχουν γίνει.
ΠΗΓΗ: ΒΗΜΑ

Εμείς θα προσθέταμε ότι ο Η/Υ είναι μόνο ένα εργαλείο, το οποίο από μόνο του δεν προσφέρει γνώση και πολύ περισσότερο η χρήση του δεν σημαίνει αυτόματα και αλλαγή των κυρίαρχων συντηρητικών επιλογών για την παιδεία, καθώς δεν αμφισβητείται η εκπαίδευση των «δεξιοτήτων» και της εφήμερης κατάρτισης που θα παράγει τους μελλοντικούς απασχολήσιμους εργαζόμενους.

ΠΑΙΔΕΙΑ: ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ

Η ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ανέδειξε ένα μεγάλο χάσμα. Χάσμα στις βάσεις (από 8.500 μέχρι 19.500), στους υποψήφιους και στις βαθμολογίες τους, (11.000 αριστούχοι ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2001 και μετά από τη μια και 33% υποψήφιοι κάτω από τη βάση από την άλλη), χάσμα στις προσδοκίες! Άλογα κούρσας και ουραγοί!
Οι βάσεις απογειώνονται στις ήδη πολύ υψηλόβαθμες σχολές και παίρνουν την κατιούσα στις ήδη πολύ χαμηλόβαθμες! Παράδοξο και πρωτότυπο; Η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε άλλη φορά κίνηση των βάσεων με αυτά τα χαρακτηριστικά σε τέτοια τουλάχιστον ένταση και έκταση. Από την άλλη η «κατασκευή» 11.000 αριστούχων με όχημα τα ευκολότερα θέματα δεν κατάφερε να περιορίσει το ποσοστό των υποψηφίων που γράφουν κάτω από τη βάση, πολλοί από αυτούς με λευκή κόλλα. Ένας στους τρεις υποψήφιους έγραψε φέτος κάτω από τη βάση και από αυτούς περισσότεροι από τους μισούς έδωσαν σχεδόν λευκή κόλλα!
Τι συμβαίνει;
Σαν να αντανακλά η ίδια η κοινωνία πάνω στην κίνηση των βάσεων. Μια κοινωνία όπου οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι. Και στη μέση σμπαραλιασμένα τα μlon;σαία στρώματα.
Από την άλλη, φαίνεται καθαρά ότι έχει συντελεστεί αθέατα αλλά σταθερά μια σημαντική αλλαγή στους υποψήφιους. Δίπλα στα «άλογα κούρσας» με τα 18άρια και τα 19άρια που τινάζουν τις βάσεις στον αέρα διαμορφώνονται οι ουραγοί, μια μεγάλη ομάδα (ίσως η μεγαλύτερη μετά τη μεταπολίτευση) παιδιών, κυρίως από τα λαϊκά στρώματα (γόνοι αγροτών, εργατών, μικροϋπαλλήλων κ.λπ.) οι οποίοι έχουν γυρίσει την πλάτη στην σχολική εκπαίδευση σαν απάντηση στο γεγονός ότι η τελευταία δεν έχει έχει πλέον να τους προσφέρει αυτό που απλόχερα, στο πεδίο των επαγγελματικών προοπτικών, πρόσφερε στο παρελθόν.
Το τέλος της κινητικότητας
Πριν από περίπου 30 χρόνια, την Ακαδημαϊκή χρονιά 1981/82, σύμφωνα με τις αντιλήψεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των φοιτητών - τριών που απάντησαν στην ερώτηση «νομίζετε ότι στη σημερινή ελληνική κοινωνία τα άτομα έχουν τη δυνατότητα να μεταπηδούν σε μια κοινωνική τάξη ανώτερη από αυτή στην οποία βρίσκονται οι γονείς τους;» η καταφατική απάντηση συγκέντρωσε συνολικά το 95% των φοιτητών/τριών.
Διαπιστώθηκε μάλιστα ότι δεν υπήρχε στην απάντηση αυτή σχέση ανάμεσα στην κοινωνική προέλευση των φοιτητών και στην αντίληψή τους για τις πιθανότητες κοινωνικής ανόδου. Στην ίδια έρευνα, τονίζεται κι ένα άλλο εξ ίσου σημαντικό εύρημα. Φοιτητές και φοιτήτριες θεωρούσαν, την περίοδο αυτή, την μόρφωση κύριο μέσο κοινωνικής ανόδου.
Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει σημαντικά. Μιλάμε για ανατροπή στις καταστάσεις, στα δεδομένα και στις πεποιθήσεις. Το «κλειδί του παραδείσου», το Πανεπιστήμιο, που την προηγούμενη περίοδο πρόβαλε σαν το σκαλοπάτι που έπρεπε ν' ανέβουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να "αποκατασταθούν - εξασφαλιστούν", δεν υπάρχει πια. Ακόμα και το παιδί μιας οικογένειας εκπαιδευτικών ή δημοσίων υπαλλήλων ή μικρεμπόρων με το πτυχίο στο χέρι, είναι πιθανόν να βρεθεί σε χειρότερη θέση επαγγελματικά, κοινωνικά, οικονομικά από τους γονείς του. Τα πτυχία έχουν χάσει την αποτελεσματικότητα που είχαν στο παρελθόν ως μέσα επαγγελματικής προώθησης καθώς η ολοένα και αυξανόμενη ανεργία «σαρώνει» όλων των ειδών τους τίτλους, ιδιαίτερα όταν δεν συνοδεύονται από υψηλή καταγωγή, «δίκτυο σχέσεων - γνωριμιών» και «κληρονομικά δικαιώματα».
Ακυρώνεται έτσι ένα ολόκληρο φάσμα κοινωνικών προσδοκιών, συγκροτημένο εδώ και αρκετές δεκαετίες για τη δυνατότητα εργασιακής απασχόλησης και κοινωνικής ανέλιξης μέσα από την πρόσβαση στην εκπαίδευση και τα διαπιστευτήριά της.
ΤουΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΤΣΙΚΑ από την ΑΥΓΗ 30/8/2009

ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΓΡΙΠΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Ξεχωριστά διαλείματα, απομακρυσμένα θρανία, σχολαστική καθαριότητα χώρων, συχνή πλύση χεριών, σκεύη μιας χρήσης και ειδικές αίθουσες όπου θα απομονώνονται παιδιά και δάσκαλοι που θα ασθενούν αιφνιδίως, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αντιμετώπιση της νέας γρίπης στα σχολεία.

Με εγκύκλιο που διαβιβάστηκε σε σχολεία και σχολές όλων των βαθμίδων της χώρας, το υπουργείο εξειδικεύει τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα και προβλέπει ότι σε κάθε σχολείο θα πρέπει να αναλάβει καθήκοντα και ένας «συντονιστής γρίπης», για να οργανώνει την προσπάθεια.

Στην εγκύκλιο περιλαμβάνονται υποχρεωτικά μέτρα που αφορούν όλες τις σχολικές βαθμίδες, αλλά και εξειδικευμένες οδηγίες για τους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία, όπου για παράδειγμα, θα πρέπει να υπάρχουν χαρτοσέντονα μιας χρήσης (αντίστοιχα με εκείνα των ιατρείων) στους χώρους όπου κοιμούνται τα νήπια.
ΠΗΓΗ: MEGA