Εκπρόσωποι της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ:

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

ΕΛΜΕ Βοιωτίας: Γεωργαντά Ελίζα, Γραμματέας, 6976438415,el_georganta@yahoo.gr

Πάγκαλος Γιάννης, Μέλος, 6974066489, gianpagalos@yahoo.gr

ΠΥΣΔΕ Βοιωτίας:Αλεξίου Χρήστος, 6974977042,chrisalexiou1@hotmail.com

Α-ΠΥΣΔΕ Στερεάς Ελλάδας: Φίλος Γιώργος, 6936803774,giorgosfilos2003@yahoo.gr

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Λευκές κόλλες σε μαύρο μέλλον

Σε έρευνα για λογαριασμό της «Εφημερίδας των Συντακτών», η οποία έγινε σε 514 καθηγητές γυμνασίων και λυκείων από την Καλλιθέα και τη Νέα Σμύρνη μέχρι την Κέρκυρα και τη Δράμα, διαπιστώνεται ότι έχουν πληθύνει εντυπωσιακά (87%) οι λεγόμενοι «μαθητές των τελευταίων θρανίων». 

Ελάχιστοι πλέον είναι αυτοί που διεκδικούν υψηλές επιδόσεις, ενώ η πλειονότητα έχει εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια και γυρίζει την πλάτη στο σχολείο. Αυτό αποτυπώνεται στα μεγάλα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών που καταγράφονται στις πανελλαδικές και οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι έχει άμεση σχέση με τις συνέπειες της κρίσης στις οικογένειες των μαθητών. Με βαθύ χάσμα στις βαθμολογίες και στις προσδοκίες των μαθητών, το ελληνικό σχολείο τείνει να μετεξελιχθεί σε «βιομηχανία» ενός ιδιόμορφου αναλφαβητισμού. 


Παράλληλα, την ίδια ώρα έχει ανοίξει ένα μεγάλο αγεφύρωτο χάσμα. Χάσμα στις βαθμολογίες, χάσμα στις προσδοκίες. Τι συμβαίνει; Σαν να αντανακλά η ίδια η κοινωνία πάνω στην κίνηση των βάσεων. Μια κοινωνία όπου οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι. Και στη μέση σμπαραλιασμένα, γράφει το δημοσίευμα, τα μεσαία στρώματα. 

Δίπλα λοιπόν στα όλο και λιγότερα «άλογα κούρσας» με τα 18άρια και τα 19άρια που τινάζουν τις επιδόσεις στον αέρα, διαμορφώνονται οι «ουραγοί», μια μεγάλη ομάδα (ίσως η μεγαλύτερη μετά την Μεταπολίτευση) παιδιών, κυρίως από τα λαϊκά στρώματα (γόνοι αγροτών, εργατών, μικροϋπαλλήλων κ.λπ.) οι οποίοι έχουν γυρίσει την πλάτη στη σχολική εκπαίδευση ως απάντηση στο γεγονός ότι η τελευταία δεν έχει πλέον να τους προσφέρει αυτό που απλόχερα στο πεδίο των επαγγελματικών προοπτικών πρόσφερε στο παρελθόν.

Αναζητείστε όλη τη μελέτη στην Εφημερίδα των Συντακτών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου